x

Deze website maakt gebruik van cookies. Door het gebruik van deze site moet je dat accepteren.

Loginbox

Nieuws

14-04-2011Klanttevredenheidsonderzoek Pleziervaart Haarlem
Klanttevredenheidsonderzoek Pleziervaart HaarlemHaarlem is op de goede weg met de invulling van het beleid op het gebied van watertoerisme. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in 2010 onder de varende bezoekers van Haarlem is gehouden.

De totaalscore van het tevredenheidsonderzoek was een 7. Opmerkelijk hoge scores gaan naar de brughoogtes, onderhoud aan bruggen en sluizen, onderhoud van aanlegsteigers en klantvriendelijkheid van het (haven)personeel (7.4). De laagste scores gingen naar sanitaire voorzieningen, de hoogte van de havengelden en de voorzieningen bij de overnachtings- en aanlegplaatsen (6.6).

De resultaten geven aan dat Haarlem op de goede weg is met de invulling van het watertoerismebeleid. Haarlem wordt als stad door de watertoerist goed gewaardeerd, echter aan de voorzieningen kan nog een en ander verbeterd worden. Zo zullen in de (nabije) toekomst voorzieningen bij overnachtings- en aanlegplaatsen als water, elektra, sanitair en afvalinname uitgebreid gaan worden. Het Watersportverbond is blij met de inspanningen van Haarlem om de voorzieningen te verbeteren.

De gemeente Haarlem heeft in 2008 de Kansenkaart Watertoerisme vastgesteld. Niet alleen voor de korte, maar ook voor de lange termijn is het van belang of de uitvoering van dit beleid tegemoet komt aan de wensen van de watertoerist. Haarlem wil graag meer watertoeristen naar zich toetrekken door het voorzieningsniveau te verbeteren.